Procesul Verbal nr. 2 din 19.02.2018 PROCES VERBAL Încheiat azi, 19 februarie 2018 cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Jibou CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI JIBOU PROCES VERBAL Încheiat azi, 19 februarie 2018 cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Jibou La lucrările ședintei ordinare a Consiliului Local al orașului Jibou, din partea executivului Primăriei participă următorii: dl.Ghiurco Dan-primar, d-na Opriș Maria-secretar oraș și funcționari din aparatul de specialitate. Convocarea consilierilor la lucrările ședinței s-a asigurat în scris și prin e-mail în ziua de 12.02.2018 cu precizarea datei, orei și a locului de desfăsurare a ședinței. Lipseste domnul viceprimar Sarkozi Paul Precizez ca au fost convocati toti consilierii. Domnul consilier Muresan Augustin – președinte de ședință constată că din cei 17 consilieri sunt prezenti doar 16 si declară deschise lucrările ședinței de astăzi. Consilierii prezenți sunt : Bujor Ioan, Mureșan Augustin, Stana Ioan, Foltiș Radu, Indrieș Ana , Țelea Valentin, Csatlos Șandor, Almaș Ioan, Cotuț Ștefan, Micle Corina, Petrean Doru, Taran Daniel, Pintea Victor, Coman Cristina,Tarba Andrei, Rus Dan Dna secretar constată prezenţa și legalitatea constituirii ședinței și supune spre aprobare procesul verbal din luna anterioara, menționând că acesta poate fi consultat, de către cei interesați la Compartimentul, Administrație publică locală. Dacă sunt discuții pe marginea procesului verbal? -Nu sunt. Supun spre aprobare procesul verbale . Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-Nu sunt Dl Primar -in conformitate cu art.39 din Legea 215/2001 legea administratiei publice locale republicata cu modificarile si completarile ulterioare, a fost convocata sedinta ordinara a Consiliului Local cu ordinea de zi de care ati luat act si care a fost discuta si ieri in comisiile de specialitate. La ordinea de zi initiala mai avem de completat cu un proiect de hotarare. Si o informare. Dl Muresan Augustin – supune la vot ordinea de zi. Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se supune la vot completarea ordinii de zi. Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Dl Muresan –buna ziua si bine ati venit
ORDINE DE ZI: 1.Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de dezvoltare pe anul 2018 si prevederile bugetare pe perioada 2019-2021. Dl Tarba- discutam data trecuta de achizitie soft cu licenta, asta are ca efect secundar sa constituim serviciul de salubrizare si achizitia softului cu licenta pentru contabilitate si e mare .Putem sa cerem furnizorului a ne faca o oferta mai buna sau sa schumbam furnizorul sau sa incercam cum s-a facut la parcul industrial Dna Opris – nu avem cum sa facem asa, noi avem alt program, impozitele si taxele sunt legate de contabilitate si merge din contabilitate la nivel de finante publice si se transmit la foresbook national Dl Muresan – trebuie sa gasim o modalitate sa nu dam atatia bani Dl Primar- o sa va invitam sa veniti la o discutie tehnica cu operatorii Dna Indries- ca investitii sunt de acord cu acestea, mai ales ca multe dintre ele se regasesc din anul 2017, tot bugetulde dezvoltare este facut pe escendent si singura sursa de venit e de 400 mii lei din total incasari restul se duc pe buget de functionare. Aceasta suma de 400 mii lei si acest buget cum e structurat este si pe anul 2019 si pe anul 2020 duce spre faliment total. Dna Indries- Salariile sunt 4 mil si trag un semnal de alarma o sa fie un faliment total Dl Primar – sunteti intr-o eroare Dl Muresan –va rog sa vorbiti civilizat Dna Indries- ma deranjeaza cum ati pus acei bani Dl Muresan- despre salarii a fost alta sedinta, iar cuvantul faliment nu e de discutat aici, Dl Muresan – dumneavoastra ce ati vrea sa dam salarii de 6-700 lei si sa avem si calitate Dna Indries – majoritatea veniturilor de pe 2018 merg pe bugetul de functionaresi raman 400 mii pentru dezvoltare. Dl Csatlos – la gradinita 2 mi se pare cam mare suma Dna Pop – aceasta e contributia noastra Dl Tarba – mi se pare suma putin cam mare pentru iluminat pe cele 2 strazi Dl Primar – e suma orientativa Dl Cotut – ce reprezinta suma pentru moment comemorativ Dl Primar- o suma orientativa pentru executarea monumentului Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.9 din 19.02.2018 2. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de functionare pe anul 2018 si prevederile bugetare pe perioada 2019-2021. Dl Tarba- la punctul Cultura ,Religie este o crestere mare la cheltuieli daca ne puteti spune ce reprezinta? Dna Opris – intretinere spatiu verde pe str. Castanilor si alte spatii verzii Dl Tarba – unde e suma pentru biserici si cat e suma? Dna Opris – tot aici si e 80 mii Dl Tarba- am luat bugetul de anul trecut si este o crestere cam mare pentru cheltuieli Dna Opris – nu puteti calcula pe an intreg pentru ca anul trecut pana in iulie au fost salariile care au fost . Dl Tarba – inseamna ca atunci e mai rau decat am crezut Dl Tarba – si scadem ajutorul de lemne si se vede ca dupa ce au cerscut salariile .S-a umflat la nivel de salarii si s-a scazut la investitii Dl Rus – sunt prinse tichete de vacanta pe anul acesta ? Dna Opris- nu Dl Telea – la capitolul venituri totale care este explicatia scaderi sumelor defalcate din TVA? Dna Opris- salariile la invatamant. Dl Telea – la capitolul cheltuieli am sesizat o crestere si nu pot trece cu vederea crestere cu cheltuielile de personal. Nu stiu la ce se refera sume aferente pentru persoanele cu handicap si la unitati publice si la invatamant. Dna Opris- este vorba de unitatile care nu au angajat persoane cu handicap. Dl Telea – suma pentru dezvoltare este mica. Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 12 voturi. Impotrivă?- Indries Ana, Tarba Andrei. Abțineri?-Coman Cristina, Telea Valentin Se adopta HCL nr.10 din 19.02.2018
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de investitii pentru anul 2018. Dl Telea –este indraznet si ne-am bucura sa fie realizat la finalul lui 2018 Am doua amendamente care s-ar incadra aici: -modernizarea piata agroalimentara si identificarea unei noi locatii pentru piata second-hand. -Si ar fi bine sa facem parcari cu automate, pentru ca ar fi o sursa buna de venituri Dna -Coman- sunt lucruri frumoase si sper sa fie realizate, ma deranjeaza monumentul care inghite foarte multi bani, atata timp cat spitalele si scolile nu sunt puse la punct si cred ca ar trebui scazuta suma. Dl Primar- anul trecut a fost primul an in care s-a sustinut spitalul, sumele acordate unitatilor de invatamant au cresc fata de anul trecut si la spital la fel. Anul acesta la solicitarea spitalului alocam bani pentru renovarea bucatariei, spalatoriei si impreuna cu Consiliul Judetean, alocam bani pentru pentru construirea unui lift exterior. Dna Indries – propun o dezbatere publica, sa cerem parerea oamenilor, Dl Primar- am discutat cu cei de la Centrul de Cultura si le-am cerut parerea Dna Indries – am crezut ca e vorba de drumul de centura care sa mearga de la intrarea in Jibou dinspre Zalau. Dl Primar- am chemat experti de la Cluj, am fost pe Ciglentir, prin padure , dar e o problema grea si nu se poate de azi pe maine. Dl Cotut – ma bucur ca vad aici reabilitarea str. Wesselanyi si reabilitare str T. Vladimirescu. Dl Almas- in sedintele trecute discutam de drumul DC20. Dl Primar – suntem in faza de depunere a ofertelor la proiectul de modernizare strazi in care este inclus si drumul DC 20. Dl Bujor- desi nu face parte din proiectele specificate aici, vreau sa intreb refeferitor la extinderea retelei de canalizare ? Dl Primar- proiectul este la Ministerul Dezvoltarii, cei de la comisia europeana au cerut clarificari. Dl Cotut – in partea cu reabilitarea parcului ati prins si fantanile arteziene ? Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.11 din 19.02.2018
4. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli la activitatile finantate din venituri proprii pe anul 2018 . Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.12 din 19.02.2018
5. Proiect de hotarare privind privind aprobarea tarifelor pentru activitatile specifice serviciului de salubrizare . Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.13 din 19.02.2018
6. Proiect de hotarare privind aprobarea programului anual si al Ghidului Solicitantului privind regimul finantarilor nerambursabile de la bugetul local, acordate in baza Legii 350/2005 privind finantarile nerambursabile din fondurile publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general pentru anul 2018. Dl Rus- firmele care castiga, la sfarsit sa faca o raportare si catre consiliul local si cred ca ar fi mai ca firmele care nu respecta contractul urmatoarea data cand mai pot depune cereri sa fie peste 5 ani si peste un an cum scrie in contract. Dna Micle- cf legii 350/2005 la art. 2 activitatea care poate fi finanatta ar implica si posibilitatea persoanele fizice fara scop patrimonial sa se poata inscrie in proiect , nu mi se pare normal in conditiile in care legea este atat de permisiva noi sa ingaradim accesul. Dna secretar – este vorba de persoane fizice care sunt constituite in asociatii si fundatii inclusiv cultele religioase. Am discut legat de Clubul Copiilor daca poate beneficia de sponsorizari in baza Legii nr. 350/2005. Nu poate. Dl primar- citeste art. 3 din Legea nr. 350/2005 Dna Coman – mi-ar fi placu sa fie un echilibru intre sume, nu zic ca nu-i important sportul, la cultura si educatie si as fi vrut sa fie mai detaliat si la sport poate sa fie orice fel de activitate? Dna Pop – am vazut ce sa consumat anul trecut , pe cultura , sport si nu s-a cheltuit tot din ce s-a alocat. Dna Coman – cum functioneaza, primul venit primul servit? Dna Pop – se pun proiectele in plic , se stabilesc criterii pe baza carpra pot sa-si depuna ofertele. Dna Coman- cine a stabilit sumele respective? Dna Pop- noi Dl Csatlos- se stie perioada pana cand se pot depune proiectele? Dna Pop- dupa aprobarea hotararii consiliului local vom stabili un grafic pentru depunerea proiectelor care va fi public. Se fac propuneri pentru cei doi membrii din comisia de evaluare a ofertelor. Sunt propuse trei consilieri: Tarba Andrei, Rus Dan si Taran Daniel Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare cu amendamentul propus de domnul consilier Rus Dan. Cine este pentru?- 15 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-Csatlos Sandor Se adopta HCL nr.14 din 19.02.2018 Potrivit votului secret domnii consilieri Rus Dan si Taran Daniel sunt membrii in comisia de evaluare oferte 7. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta pentru luna martie 2018. Dna Micle – il propune pe dl Stana Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.15 din 19.02.2018 8. Proiect de hotarare privind privind emiterea avizului favorabil spital Dna Indries- e un lucru bun dar era bine sa fie si dna dr Chivu sa ne dea lamuriri Dl Primar- o sa o invitam. Avizele comisiilor sunt favorabile Dl Muresan Augustin – supune la vot proiectul de hotarare Cine este pentru?- 16 voturi. Impotrivă?- Nu sunt. Abțineri?-nu sunt Se adopta HCL nr.16 din 19.02.2018 9. Informare privind solicitare de finantare aspociati Club sportiv Volei Jibou. Dl Muresan – ati vazut materialul, sunt orase mari trecute acolo si cred ca noi suntem prea mici pentru asa ceva, dar este o informare daca doreste cineva sa intervina. Dl Primar – a fost saptamana trecuta dl Duma si ne-a prezentat niste hartii prin care solicita solicita sprijin financiar pentru sustinerea unei echipe de volei. A discutat cu membrii din Consiliul de Administratie a asociatie sportive. Inscrierea ei presupune o analiza bine fundamentata si doar comisia de evaluare a solicitarilor in baza Legii ner 350/2005 poate spune daca solicitarea este conform prevederilor legale, raspunsul fiind dat de comisie. 10. Informare privind activitatea Poliției Locale. Dl Primar – cele trei camere care sunt montate pe arterele principale sunt mai scumpe si daca erau toate cu inflorosii era mult mai mult. In extindere la cele 8 puncte de colectare vom pune camere care focalizeaza si pe timp de noapte. Dl Taran – propun amplasare camere video la intrare in fiecare dintre satele apartinatoare. Dl Primar – o sa analizam idea dar e mai greu cu fibra optica pentru internet. Dl Taran – la cladirea proprietate personala din afara localitatii catre Cuceu cineva a dus moloz in saci si i-a pus in curte. Dna Coman – nu stiu daca solutia e sa punem indicatoare cu oprire interzisa in tot orasul, mai ales in fata spitalului.Intre blocuri incercati cumva sa lasati se poata parca si pe o parte si pe alta. Dl Talos- indicatorul de pe str. Castanilor e pus de multi ani. Dl Almas – legat de mizeria din Cuceu ati aflat ceva de proprietar? Dl Talos- am gasit propritarul si o sa-i cerem sa curete acolo daca e pe terenul lui daca nu putem intervenii noi.
11. Diverse. Dl Cotut Tiberiu– am venit iar deoarece problema mea a ramas nerezolvata. De ce nu se da semnul cu oprire interzisa jos? Dl primar – am convenit sa punem un aditional Dl Cotut – era mai bine sa fie stationare Dna Indries – in fata la Petrean s-a pus indicator Dl Primar- solutia e clara oamenii nu mai sunt amendati Dl Talos- masinile de aprovizionare pot opri si nu vor fi sanctionati. Dl Primar – punem semnul cu stationarea Dna Indries- peste drum de restaurantul Ando este o trecere catre cimitir si as recomda sa se intervina si sa curete mizeria si iarba crescuta. PRESEDINTE DE SEDINTA CONTRASEMNEAZA MURESAN AUGUSTIN SECRETAR ORAS, OPRIS MARIA |