Orașul Jibou

Gradina-Botanica-din-orasul-Jibou

Raport activitate Iunie 2016 - Iunie 2018

#primariajibou #danghiurco #raportactivitate #reusimimpreuna #nedezvoltamimpreuna #jibou #investitii #modernizare #proiecteeuropene

Posted by Dan Ghiurco on Monday, 30 July 2018

❗️⚠️
In atenția locatarilor din Cartierul Avram Iancu.
Ca urmare a începerii lucrărilor de reabilitare a blocurilor, au fost instalate schele.
Pentru a preveni eventuale accidentări, vă rugăm supravegheați copiii să nu se joace în perimetrul desfășurării acestor lucrări.

Producătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe 28 februarie

 Înregistrarea este obligatorie și se face pe site-ul administratorului SGR, www.returosgr.ro

 Producătorii, importatorii și comercianții de băuturi au obligația legală să se înregistreze până pe data de 28 februarie 2023 în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare. Toate societățile comerciale din România care au calitatea de producători, importatori sau  comercianți de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, precum și companiile din industria ospitalității ce comercializează aceste produse trebuie să se înregistreze online pe site-ul www.returosgr.ro al administratorului SGR, conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021.

Procedura de înregistrare este una simplă

  • Se va crea un cont de utilizator, introducând datele de identificare ale companiei și datele de contact ale persoanei desemnate în relația cu administratorul SGR.
  • După activarea contului, persoana desemnată în relația cu administratorul SGR va completa toate informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale.
  • După introducerea acestor date, se va genera Formularul Standard de Înregistrare în SGR – completat automat cu datele deja introduse. Formularul trebuie semnat de către reprezentantul legal, folosind o semnătură electronică simplă sau calificată, tot prin intermediul portalului RetuRO.

Ulterior înregistrării,  se va trece la următoarea etapă, semnarea contractului cu administratorul SGR, RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A., de asemenea pe site-ul returosgr.ro.

Neînregistrarea în baza de date operată de către administratorul SGR  atrage după sine o amendă între 20.000 și 40.000 RON.

Sistemul Garanție-Returnare este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosință în vederea reciclării și va deveni funcțional începând cu 30 noiembrie 2023. Începând cu această dată, consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele de unică folosință din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal.

Producătorii de băuturi, prin intermediul administratorului SGR, sunt obligați să realizeze obiective minime anuale de returnare a ambalajelor SGR, primul pas pentru atingerea acestor ținte fiind înregistrarea în sistem și încheierea contractului cu RetuRO Sistem Garanție-Returnare S.A. Aceștia nu vor mai putea să-și vândă produsele consumatorilor din România dacă nu s-au înregistrat în prealabil în baza de date a SGR. Înregistrarea se face accesând link-ul https://portal.returosgr.ro/register/producer

  • Este considerat producător sau importator în scopul SGR orice persoană juridică ce produce și introduce pe piața din România produse SGR, ori importă sau achiziționează intracomunitar aceste produse și le introduce pe piața românească. Ghidul de înregistrare poate fi consultat aici: returosgr.ro/info-producatori

Comercianții de băuturi, precum și companiile care activează în domeniul ospitalității (HoReCa), vor fi responsabili să se asigure că băuturile pe care le vând pe piața românească provin de la un producător înregistrat în SGR, și vor percepe o garanție de 0,50 RON la vânzarea fiecărei băuturi. De asemenea, comercianții  trebuie să organizeze puncte de returnare a ambalajelor de băuturi, în cadrul cărora  să ofere serviciul de preluare a ambalajelor și returnare a garanției către consumatori. Primul pas pentru indeplinirea responsabilităților legale este înregistrarea în baza de date a SGR și o pot face accesând link-ul https://portal.returosgr.ro/register/retailer

  • Este considerat comerciant în scopul SGR orice persoană juridică ce desfășoară activităţi de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unităţi care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi. 

Ghidul de înregistrare poate fi consultat aici: www.returosgr.ro/info-comercianti

Este important ca toate companiile vizate să introducă în sistem toate datele solicitate cu o acuratețe cât mai mare. Aceste date sunt esențiale pentru configurarea optimă a sistemului în raport cu nevoile reale de colectare a ambalajelor la nivel teritorial și, în final, implementarea cu succes a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR).

 

   MATERIAL INFORMATIV

                   Privind evitarea exploatării muncitorilor români în Norvegia

În scopul evitării exploatării cetățenilor români care doresc să muncească în Norvegia, Inspecția Muncii aduce la cunoștința celor interesați, informațiile primite de la Ambasada României la Oslo, în vederea conștientizării acestora, pentru a nu deveni victime ale înșelătoriilor și exploatării prin muncă pe teritoriul Regatului Norvegiei.

Potrivit acestor informații, cetățeni români, aflați la muncă pe teritoriul acestui stat, au fost fraudați de compatrioți, care , la adăpostul firmelor pe care le conduc, le-au sustras cartea de identitate bancară angajaților și au accesat credite foarte mari, la diferite instituții de credit din Norvegia, în numele și pentru angajatul lor. Mulți dintre aceștia  au rămas în continuare cu datorii de sute de mii de euro, sume pe care nu au posibilitatea să le achite.    În timp ce plățile  ajung  la  angajator , facturile și creanțele de colectare a datoriilor ajung la muncitorul imigrant.   

Metodele folosite de cei care fraudează sunt: falsificarea foilor de salariu, falsificarea identității prin atribuirea de funcții de conducere în firme sau, în cazuri mai elaborate, constituirea de firme în numele victimei. Persoanele care efectuează asemenea operațiuni solicită 20-30% din sumă, copie după pașaport, CNP norvegian  și token bancar. Pe lângă suma stabilită de comun acord, cei care fraudează ”împrumută” alte sume considerabile fără stiința, dar cu documentele păgubitului. 

Recomandăm cetățenilor români să trateze cu prudență ofertele venite din partea firmelor de plasare a forței de muncă. Precizăm că persoanele fizice nu au dreptul să exercite activități de mediere în vederea angajării cetățenilor români în străinătate, dar și faptul că agenților de plasare le este interzis să perceapă tarife de mediere, comisioane sau alte taxe.

Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă în străinătate trebuie să aibă în vedere următoarele:

– să nu accepte cu ușurință ofertele de muncă prin intermediul anunțurilor on-line, convorbiri telefonice;

– să nu apeleze la persoane necunoscute în mod direct;

– să verifice cu atenție oferta locului de muncă;

– să citească cu atenție clauzele contractului de mediere;

– să verifice adresa și existența angajatorului străin pentru care a optat;

– să nu accepte să plece la muncă în străinătate fără un contract de muncă și în limba română sau contract de angajare acceptat în țara de destinație;

– să nu accepte achitarea unor sume de bani cu titlu de comision, garanții sau cheltuieli de transport neefectuat;

– să nu cedeze nimănui dreptul de a le încasa bani pentru munca prestată;

– să nu înstrăineze documentele de identitate sau cardul bancar;

– să verifice dacă agențiile care oferă locuri de muncă în străinătate sunt înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă www.inspectiamuncii.ro;

– să consulte  Ghidul lucrătorului român în țările Uniunii Europene pe www.inspectiamuncii.ro sau  www.mmuncii.ro;

– persoanele interesate pot solicita un loc de muncă în străinătate și Agenției de șomaj, prin rețeaua EURES www.anofm.ro.

ANUNT

30 octombrie 2022 este termenul limită pentru înscrierea în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate.

Conform Hotărârii de Guvern nr. 714 din 26 mai 2022 privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/înregistrarea, controlul, exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate, persoanele fizice și juridice, proprietari a spațiilor conectate la un sistem individual adecvat de epurare au obligația de a se înscrie în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate.

ATENȚIE! Obligația înregistrării revine și proprietarilor de sisteme individuale adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a prezentului act normativ, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului.

În conformitate cu respectiva hotărâre privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/înregistrarea, controlul, exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate, nerespectarea de către persoanele fizice și juridice a dispozițiilor art. 11 alin. (1) și (2) și art. 15 alin. (2), constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei.

Înregistrarea se poate face atat online, accesând https://primariajibou.ro/site/registrul-de-evidenta-a-sistemelor-individuale-adecvate-pentru-colectarea-si-epurarea-apelor-uzate/ cât și in format fizic, formularele ce trebuie completate se vor ridica de la sediul Primăriei Jibou.

DISCIPLINA IN CONSTRUCTII SI PROTECTIA MEDIULUI

PASKUCZA SZARITA

ROMANIA
JUDETUL SALAJ
UAT ORAS JIBOU
VICEPRIMAR

ANUNT
Va rugam nu parcati in locuri neamenajate deoarece utilajele de deszapezire nu pot actiona corespunzator, iar accesul echipelor de interventie este ingreunat.
Primaria orasului Jibou nu isi asuma responsabilitatea in cazul avarierii autovehiculelor parcate in locuri neamenajate in timpul interventiei cu utilajele de deszapezire sau imprastiere material antiderapant.

VICEPRIMAR
PASCALAU VLAD

Grafic colectare 2022

Jibou

Jibou sate

Primăria orașului Jibou anunță intenția de a colabora cu voluntari pentru desfășurarea în bune condiții a evenimentului ” O zi fără mașina, o zi pentru copiii cu dizabilități!” din data de 22.09.2021. Înscrierile se fac la sediul instituției, începând de astăzi, 20 septembrie, iar selecția candidaților va fi efectuată de coordonator voluntari. Persoana de contact: Paskucza Szarita, nr. telefon 0757717762

Azi, 28 iunie 2021, începând cu ora 09.00 se vor desfășura acțiuni de dezinsecție în parcuri și văi. În fiecare zonă se vor amplasa afișe cu ora începerii dezinsecției și perioada de remanență a produsului ( aproximativ 2 ore).

COMUNICAT

MĂSURI PENTRU PREVENIREA INFECȚIILOR CU CORONAVIRUS COVID – 19

 

În vederea evitării aglomerației în spațiile Primăriei orașului Jibou vă rugăm:

 

–  pentru plata taxelor și impozitelor – folosiți mijloacele on-line de plată utilizând site-ul național GHISEUL.RO, când este posibil;

–         pe site-ul Primăriei orașului Jibou  în secțiunea informații publice- formulare tipizate se găsesc toate modele de cereri, adeverințe, declarații, etc. corespunzătoare compartimentelor de specialitate;

–         transmiterea on-line de cereri și/sau solicitări la adresa de e-mail: primaria_jibou@yahoo.com, cu excepția urgențelor;

–         pentru solicitările care nu sunt urgente, în incinta instituției este amenajat un spațiu unde se pot depune fizic, pentru fiecare compartiment în parte. Actele depuse vor fi însoțite de numărul de telefon personal. Compartimentul căruia îi sunt adresate aceste solicitări va soluționa respectând termenele prevăzute în legislație și veți fi înștiințați telefonic să veniți să le ridicați în cel mai scurt timp posibil;

–         purtarea măștii de protecție în mod corespunzător în spațiul public al instituției este obligatorie.

 

Avem rugămintea să înțelegeți și să vă conformați acestor măsuri pentru sănătatea tuturor!

ANUNȚ

ÎNCEPÂND CU DATA DE 19 OCTOMBRIE 2020 VOM DISTRIBUI CERERI ȘI VOM PRELUA DOSARE PENTRU OBȚINEREA SUBVENȚIEI LA ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI,

SEZONUL RECE NOIEMBRIE 2020- MARTIE 2021, CONFORM OUG 70/2011

 

                  DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere/declație pe propria răspundere (disponibile la sediul instituției sau pe site)
  • Copii acte de identitate și stare civilă (buletin de identitate, carte de idenitate, certificat de naștere-copii sub 14 ani, certificat de căsătorie, certificat de deces- după caz, sentință de divorț- după caz, livret de familie)
  • Hotărâri de plasament, sentințe de plasament-după caz
  • Adeverințe de venit ANAF- pentru adulții din familie
  • Adeverință biroul agricol
  • Dovezi privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii (adeverință salariu, cupon de pensie, cupon de handicap, cupon de somaj, cupon alocație de plasament, pensie alimentară etc)
  • Venituri APIA- dacă este cazul
  • Act de proprietate locuință, contract de închiriere, comodat (după caz)
  • Carte de identitate autoturism/motocicletă- dacă este cazul
  • Factură E-on gaz (pentru subventie la gaz), factură electrica (pentru subvenție la încălzirea cu energie electrică)

Venitul maxim pe persoană, pentru a beneficia de subvenție, este de 750 lei.

 

Pentru a beneficia de subvenție cu luna NOIEMBRIE dosarele vor fi depuse până la data de 20 NOIEMBRIE 2020

În contextul existenței virusului COVID-19 în România, DGASPC Sălaj pune la dispoziție posibilitatea de a transmite prin adresa de e-mail sau fax orice solicitare, inclusiv depunerea dosarului pentru încadrarea în grad de dizabilitate
– fax 0260/611850
– e-mail: office@dgaspcsj.ro ( pentru orice tip de solicitare)
– sec_copii_sj@dgaspcsj.ro ( pentru dosare de încadrare grad de handicap copii)
– sec_adulti_sj@dgaspcsj.ro ( pentru dosare încadrare grad de handicap persoane adulte)

Comunicat depunere cereri de finantare culte religioase

Menționăm că programul de ridicare a deșeurilor este între orele 07:00- 22:00, conform graficului atașat pentru anul 2020.

Persoana de contact: Pop Ovidiu – coordonator transport

Telefon: 0360 100555