HOTĂRÂREA NR.136

Din 10.08.2023

ROMÂNIA

JUDEȚUL SĂLAJ

ORAȘUL JIBOU

CONSILIUL LOCAL

HOTĂRÂREA NR.136

Din 10.08.2023

privind  actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru investitia:

 MODERNIZARE CORIDOR DE MOBILITATE URBANĂ PARC INDUSTRIAL – RONA – HUSIA, ORAȘUL JIBOU

Consiliul local al orașului Jibou;

Având în vedere:

-Referatul de aprobare al primarului orașului Jibou nr. 10.152/09.08.2023;

-Raportul de specialitate nr.10.153/09.08.2023 al Compartimentului, management de proiecte și achiziții publice privind actualizarea indicatorilor tehnico economici pentru obiectivul de investiții:MODERNIZARE CORIDOR DE MOBILITATE URBANA PARC INDUSTRIAL – RONA – HUSIA, ORASUL JIBOU;

-Avizele favorabile ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local;

Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 si Publicarea Ghidului Solicitantului 481B-Utilizarea crescuă a transportului public și a altor forme de mobilitate ecologice(Mobilitate urbana);

Finalizarea documentatiei tehnico-economice faza PTH;

Potrivit prevederilor :

-Art 44-46  din Legea nr.273/2006  privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;

-HG 907/2016 privind etapele  de elaborare  și continutul cadru al documentatiilor tehnico -economice aferente obiectivelor/proiectelor  de investiții finanțate din fonduri publice;

-Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare;

-Legea nr 554/2004 Legea contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Văzând prevederile art. 129 alin. (2) lit.b) coroborat cu art. 129 alin.(4) lit. d, art.139 alin.(1) alin.(3) din OUG nr. 57/2019  privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art.196 alin.(1) lit.a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

HOTĂRĂȘTE:

Art.1 Aprobarea indicatorilor tehnico economici pentru obiectivul de investiții:  MODERNIZARE CORIDOR DE MOBILITATE URBANĂ PARC INDUSTRIAL – RONA – HUSIA, ORAȘUL JIBOU, conform Anexei parte integrantă din prezenta.

Art.2 Cu ducerea la indeplinire a prezentei  se incredinteaza  domnul primar  si Comp. inverstitii Management de proiecte   si Achizitii publice.

Art.3 Prezenta  se comunica cu

–      Institutia Prefectului -Jud. Salaj

–      Domnul Primar

–      Comp. inverstitii Management de proiecte   si Achizitii publice.

–      Serviciul Contabilitate

–      Publicitate /dosar de sedinta

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                                     CONTRASEMNEAZĂ                                                                         

           SZANTO IOAN                                                   SECRETAR GENERAL

                                                                                              TEGLAȘ RODICA

Anexa la HCL 136/10.08.2023

Descrierea investitiei:

Necesitatea si oportunitatea promovarii obiectivului de investitii

Există un interes general crescut în ceea ce privește modernizarea, îmbunătățirea și extinderea infrastructurii, acest gen de investiție fiind prioritar atât la nivel național cât și județean sau local.

Prezenta documentație este întocmită în conformitate cu HG 907/2016, pentru realizarea investiției urmând să fie solicitate toate avizele și acordurile necesare, conform legislației naționale în vigoare.

Prin implementarea acestui proiect se doreste scaderea cantitatii de CO2 din aer, imbunatatirea calitatii vietii, adaptarea conditiilor de trafic motorizat si nemotorizat la nivelul tarilor europene dezvoltate, crearea de noi locuri de munca si regenerarea ambientului in Orasul Jibou, judetul Salaj.

Astfel, principalele obiective din cadrul acestei documentatii sunt: crearea a unui traseu de transport public verde fara emisii de CO2, crearea unor trasee continue de piste de biciclete pentru traficul nemotorizat, modernizarea strazilor ce prezinta degradari semnificative din cadrul coridorului de mobilitate urbana Parc industrial – Rona -Husia si asigurarea colectarii si evacuarii apelor catre emisari siguri prin realizarea unei retele de canalizare pluviala, realizarea unui depou pentru autobuze, statii de incarcare electrice (rapide si lente), statii (rasteluri pentru de biciclete/bike sharing), iluminat stradal, realizarea unui depou si achizitionarea a 2 autobuze  electrice.

Amplasamentul pentru care se realizeaza proiectul se afla in intravilanul orasului Jibou, judetul Salaj.

Terenul pe care se situeaza acestea se afla in proprietatea si administrarea orasului Jibou, judetul Salaj.

Strazile adiacente analizate se incadreaza in categoria de importanta C (normala) si in clasa de importanta III, conform Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii si a H.G. 766/1997 (anexa 3) referitoare la aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii. In urma investigatiilor efectuate si vizitelor tehnice efectuate in teren, s-a constatat lipsa amenajarii strazilor, pistelor de biciclete precum si starea de viabilitate necorespunzatoare ale trotuarelor, ale spatiilor verzi, ale santurilor si retelelor de canalizare pluviala existente. Dispozitivele de colectare si evacuare ale apelor de suprafata fie lipsesc, fie sunt intr-o stare tehnica necorespunzatoare, fapt ce duce la stagnarea apei pe suprafata partii carosabile, pe suprafata trotuarelor existente si/sau in zona acceselor, respectiv la diminuarea capacitatii portante a structurilor rutiere.

In consecinta este necesara interventia tehnica urgenta asupra acestor strazi pentru modernizarea lor in sensul imbunatatirii conditiilor de trafic, respectiv pentru diminuarea dioxidului de carbon.

Ca o concluzie la cele prezentate mai sus, calificativul de stare atribuit obiectivelor din cadrul proiectului este rau fiind necesare lucrari urgente de modernizare ale strazilor.

Se vor realiza lucrarile de modernizare ale strazilor ce fac obiectul prezentei documentatii. Prin aceasta modernizare, circulatia riveranilor si a viitorilor turisti sa se va realizeze in conditii de siguranta si confort.

Amenjarea strazilor va contribui la realizarea unor activitati productive, ducand la ridicarea standardului material si spiritual al locuitorilor, astfel incat acest lucru sa conduca la stabilizarea populatiei in aceasta zona, cu toate consecintele benefice ale acestui lucru.

Astfel, in acest coridor de mobilitate urbana se va moderniza structura rutiera pe fiecare strada, se vor realiza piste de biciclete, trotuare pavate, spatii verzi, se va realiza o retea de canalizare pluviala cu dispozitive de scurgere de suprafata si de adancime, in localitatea Var se vor amenaja santuri noi(pe sectoarele in care lipsesc), se va moderniza structura rutiera, lucrari conexe acestora precum lucrari de relocare a retelelor aeriene in subtran, iluminat stradal, lucrari de semnalizare si marcaje rutiere, se vor realiza statii de autobuze, respectiv se vor statii de imprumut biciclete (bike sharing).

Aceste lucrari se vor realiza pe urmatoarele strazi si drumuri comunale din orasul Jibou:

Nr. Crt.Denumire  straziiLungime [m]
1Strada Morii tronson 1187
2Strada Morii tronson 2683
3Strada Trandafirilor819
4Strada Ciresilor290
5Strada Firizei755
6Drum comunal DC 18A(Centura-Rona-Husia)3624
8Strada Principala (Rona)960
9Strada Principala (Husia)462
10Strada Horea401
TOTAL8181

Drumurile sunt situate in intravilanul Orasului Jibou si intravilanul  si extravilanul localitatilor Rona si Husia, localitati care apartine de orasul Jibou. Prin modernizarea acestora, se va facilita transportul in comun ecologic fara emisii de CO2, respectiv se va asigura siguranta circulatiei participantilor la traficul nemotorizat.

            Lucrarile de modernizare vor urmari traseul initial al strazilor fara a fi nevoie de exproprieri, rezultand un regim juridic clar (domeniul public).

Dezvoltarea continua a orasului, a dus la intensificarea traficului, fapt care a generat un impact negativ asupra calitatii mediului in special. Premizele din ultimii ani ai edililor orasului si judetului, au dus la o scadere a nivelului de poluare, catre limitele inferioare admise. Proiectele in lucru vizeaza o reducere mai drastica a nivelului de poluare, in principal, dar si valorificarea cadrului natural diversificat de care se bucura orasul.

In momentul de fata, infrastructura rutiera a orasului este in plina dezvoltare, majoritatea drumurilor interne ca si cele de legatura intre localitatile invecinate si oras, sunt asfaltate si se afla in stare buna.

            Totusi, orasul este deficitar la existenta de benzi de circulatie pentru vehicule lente, trotuare, sisteme de colectare de ape pluviale (santuri si rigole, retele de canalizare pluviala). Trecerile de pietoni sunt amplasate la distante mult prea mari.

            Principalele probleme identificate în orașul Jibou care sunt legate mobilitatea urbană sunt cauzate de sumaritatea rețelei stradale, aceasta din urmă fiind insuficientă pentru dimensiunile oraşului, numărul de locuitori şi respectiv al gradului de motorizare al acestuia.  

            In prezent, pe langa strazile ce au un grad de degradare ridicat. Pistele de biciclete sunt inexistente, respectiv trotaurele se afla intr-o stare avansata de degradare. Circulatia pietonala pe unele strazi se realizeaza pe platforma drumului.

            Realizarea unei structuri moderne de drumuri, trotuare si piste de biciclete ar elimina aceste probleme de siguranta de circulatie.

            In ansambul, strazile ce fac obiectul acestei documentatii din orasul Jibou nu corespund prevederilor tehnice in vigoare („Normativului privind stabilirea cerintelor tehnice de calitate a drumurilor legate de cerintele utilizatorilor”, indicativ NE 021-2003, a „Intructiunilor tehnice privind determinarea starii tehnice a drumurilor publice”, indicativ CD 155-2001,  STAS 863-85 “Lucrări de drumuri. Elemente geometrice ale traseelor. Prescripţii de proiectare”, STAS 10144/1-90 etc), motiv pentru care se impun lucrari urgente de modernizare a acestuia prin realizarea unor structuri rutiere noi, trotuare noi, piste de biciclete noi, dispozitive preluare si evacuare a apelor pluviale, spatii verzi si lucrari conexe acestora.

In concluzie, este necesara inlocuirea structurii rutiere a strazilor, realizarea  trotuarelor si pistelor de biciclete in oras, incepand cu rutele care aduc un plus evident de imbunatatire a vietii cat mai multor cetateni. Prin modernizarea elementelor strazilor se va creste siguranta participantilor la traficul motorizat si nemotorizat. Prin realizarea acestui proiect se  urmareste sa se asigure accesibilitatea unor zone cu potenţial la nivel de regiune, unde condiţiile economice au împiedicat dezvoltarea regionala, economisirea timpului şi a carburanţilor, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunãtãţirea capacitãţii portante a strazilor.

Obiectivele preconizate prin promovarea investitiei sunt:

Dezvoltarea infrastructurii pentru deplasări nemotorizate (mersul cu bicicleta și pe jos) prin:

            –  Construirea de trasee noi pentru biciclete;

–  Construirea /extinderea de zone și trasee pietonale şi semi-pietonale;

– Crearea/modernizarea/extinderea sistemelor de închiriere de biciclete („bike-rental”/„bike-sharing”);

Dezvoltarea și optimizarea sistemelor de transport public prin:

            – Dezvoltarea de infrastructuri pentru combustibili alternativi, respectiv achiziționarea și instalarea stațiilor de reîncărcare a mijloacelor de transport în comun electrice;

Dezvoltarea coridoarelor de mobilitate urbană durabilă prin:

            – Construirea/reabilitarea/modernizarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public urban curat de călători, în vederea dezvoltării unor trasee dedicate cu prioritate acestuia;

            Prin realizarea proiectul se asigura  accesibilizarea infrastructurii de transport pentru toate categoriile de persoane;

            Se va tine cont de amplasarea de elemente pentru îmbunătățirea siguranței rutiere pentru toate categoriile de participanţi la trafic de ex. amplasare de semnalistică verticală și orizontală, limitatoare de viteză, modernizarea trecerilor de pietoni, creare de facilități pentru persoane cu mobilitate redusă, pentru nevăzatori sau hipoacuzici, instalarea panourilor de informare, a indicatoarelor de orientare etc;

Amenajarea strazilor va contribui la realizarea unor activitati productive, ducand la ridicarea calitatii vietii, standardului material si spiritual al locuitorilor, astfel incat acest lucru sa conduca la stabilizarea populatiei in aceasta zona, cu toate consecintele benefice ale acesteia.

Executia lucrarilor de modernizare va asigura exploatarea infrastructurii de transport in conditii de siguranta si confort, atat pentru traficul pietonal cat si pentru traficul rutier.

Se vor realiza lucrarile de modernizare ale strazilor ce fac obiectul prezentei documentatii. Prin aceasta modernizare, circulatia riveranilor si a viitorilor turisti sa se va realizeze in conditii de siguranta si confort.

            Amenjarea strazilor va contribui la realizarea unor activitati productive, ducand la ridicarea standardului material si spiritual al locuitorilor, astfel incat acest lucru sa conduca la stabilizarea populatiei in aceasta zona, cu toate consecintele benefice ale acestui lucru.

            Astfel, in acest coridor de mobilitate urbana se va moderniza structura rutiera pe fiecare strada, se vor realiza piste de biciclete, trotuare pavate, spatii verzi, se va realiza o retea de canalizare pluviala cu dispozitive de scurgere de suprafata si de adancime, in localitatea Cuceu se vor amenaja santuri noi(pe sectoarele in care lipsesc), se va moderniza structura rutiera, lucrari conexe acestora precum lucrari de relocare a retelelor aeriene in subtran, iluminat stradal, lucrari de semnalizare si marcaje rutiere, se vor achizitiona 2 autobuze electrice se vor realiza statii de autobuze, respectiv se vor statii de imprumut biciclete (bike sharing).

Se vor achizitiona 2 autobuze electrice si se va implementa un traseu de transport public comun.     

            Traseul de transport intern/extern cuprins in cadrul proiectului ”MODERNIZARE CORIDOR DE MOBILITATE URBANA PARC INDUSTRIAL – RONA – HUSIA, ORASUL JIBOUeste urmatorul:

            Depou Parc Industrial →  Strada Morii (tronson1 si 2) →  Drum Nationa DN1H (Drum ce nu intra in cadrul proiectului) → Strada 22 Decembrie 1989 (drum ce nu intra in cadrul aceste documentatii) →   Strada Agrijului (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect)  →  Strada Trandafirilor (tronson 1 si 2) → Strada Nuferilor (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect)  →  Strada Progresului  (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect) → Strada Ciresilor  →  Strada Stadionului (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect)  →  Strada Firizei  →  Drum comunal DC18A  →  Strada Principala (Localiatea Rona)  →   Drum comunal DC18A  →  Strada Principala (Localitatea Husia)  →   Drum comunal DC18A  →  Strada Firizei  →  Strada Stadionului (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect)  →  Strada Libertatii (Strada care nu intra in cadrul acestui proiect)  →  Strada Horea   →  Strada Traian  →  Depou Parc Industrial

Construirea pistelor pentru bicicletele

Strada Trandafirilor (Trandafirilor tronson 1 si  2)

             Se va realiza o pista de biciclisti cu 2 sensuri de mers pe strada Ronei (Lungime totala proiectata L=819m). Benzile vor avea o latime de 1.50 m. Aceasta pista este una importanta, deoarce va face posibil accesul facil riveranilor de pe aceasta strada spre centrul orasului Jibou.

Strada Firizei

             Se va realiza o pista de biciclisti cu 2 sensuri de mers pe strada Ronei (Lungime totala proiectata L=755m). Benzile vor avea o latime de 1.50 m. Aceasta pista este una importanta, deoarce va face posibil accesul facil riveranilor de pe aceasta strada spre centrul orasului Jibou.

Drum comunal DC18A

             Se va realiza o pista de biciclisti cu 2 sensuri de mers pe drumul comunal. Benzile vor avea o latime de cuprinsa intre 1.00-1.50 m. Aceasta pista este una importanta, deoarce va face posibil accesul facil riveranilor de pe aceasta strada spre centrul orasului Jibou.

B.2. Realizarea unor sisteme de Inchiriere de biciclete („bike-rental”/„bike-sharing”)

Se vor realiza 4 statii de ”bike-sharing”. Pentru amplasarea statiilor de inchirieri biciclete, se vor monta refugii pentru biciclete, acoperite, cu rasteluri de biciclete prevazute cu sisteme de siguranta, statie de incarcare biciclete electrice.

Construirea/modernizarea/extinderea de trasee pietonale (trotuare)

            In vederea îmbunătățirii condițiilor de circulație pietonală, pe strazile cuprinse in prezenta documentatie, se vor realiza trotuare cu latimi variabile ce sunt influentate de distanta dintre limitele de propriate, traseul strazilor si  traseul pistelor de biciclete

Pe drumul comunal DC18A structura rutiera se va realiza doar pe sectoarele ce prezinta cedari ale structurii rutiere. Pe sectoarele in care nu sunt cedari de structura se va moderniza structura rutiera prin asternerea unui strat de mixtura nou cu grosimea de 5cm

Realizarea spatiilor verzi si plantari de arbori

            In vederea scaderii emisilor de CO2, in zonele in care spatiul dintre limitele de proprietate si lucrarile proiectate permite, se va realiza spatiu verde realizat prin insamantarea pamantului cu seminte de graminee. Latimile acestor suprafete variaza de la latime de cca 0.50m pana latimi mai mari de cca 1.00-3.00m. Pentru amenajarea spatiilor verzi se vor efectua sapaturi pe o adancime de 30cm, dupa care se va asterne si compacta  sol vegetal insamantat cu grosimi variabile intre 30-40cm in functie de configuratia zonei.

Scurgerea apelor

            Scurgerea apelor s-a proiectat in functie de profilul longitudinal si configuratia zonei studiate. Pentru preluarea si evacuarea apelor pluviale s-a proiectat o retea de canalizare pluviala. Apele meteorice se vor prelua de catre guri de scurgere cu sifon si depozit care vor evacua apele prin reteaua de canalizare pluviala catre emisari siguri.

             Reteaua de canalizare propusa, pentru racordul gurilor de scurgere, va urmari traseul drumului cu racordarea gurilor de scurgere catre colectoarele stradale. Panta de montare a conductelor de canalizare va asigura curgerea apelor pluviale la o viteza minima de autocuratare.

Pe drumul comunal DC18a ce leaga Localitatile Rona si Husia de Orasul Jibou pentru asigurarea apelor meteorice se vor realiza:

  • santuri pereate cu beton si rigole carosabile
    • decolmatari ale santurilor si rigolelor carosabile existente din beton care se afla in stare bune

            Pentru a crea un coridor continuu si sigur traseului de mobilitate, peste cursurile de apa care vor fi intersectate se vor realiza lucrari de arta dupa cum urmeaza:

1. Podet dalat monolit cu lumina L=5,00m, pe drumul comunal DC 18A km 0+999

            Podetul dalat proiectat va avea latimea partii carosabile de 6,00m si este pozitionat oblic pe axul de curgere al vaii Fara nume , formand cu acesta un unghi de 59° . Cota pe pod corespunzatoare a acestuia fiind 188,50 mdMN generand o inaltime de libera trecere de 1,72m.

            Lungimea acestuia va fi de 6,88 m, avand suprastructura alcatuita dintr-o dala monolita din beton armat clasa C30/37 cu grosimea de 0,40-0,52 m. Pe ambele parti ale podetului se vor realiza  trotuare cu latimea de 1.30m.

Infrastructura podetului este alcatuita din doua culei din beton monolit avand elevatiile din beton clasa C25/30 asezate pe o fundatie directa alcatuita din beton clasa C20/25.

Calea pe podet va avea o structura alcatuita din:

beton asfaltic BAP16 – 2 straturi x 5cm

strat de protectie a hidroizolatiei din BA8 – 3cm

strat de hidroizolatie – 1cm

            In profil transversal panta va fi de 2,5% ,iar in profil longitudinal panta pe podet va fi de 6,12%.

            Racordarea culeilor cu terasamentele se face cu aripi din beton monolit C25/30 asezate pe fundatii directe din beton simplu clasa C20/25. Lungimea aripilor din amonte va fi de 3,00m pe malul drept si de 3,00m pe malul stang. In aval aripile vor avea o lungime de 3,00m pe ambele maluri.

In zona podetului, intre extremitatile aripilor, se va realiza un pereu din beton C25/30 in grosime de 20cm pe un pat de balast de 15cm, prevazut la ambele capete cu pinteni din beton C25/30.

2. Pod pe grinzi cu lumina  L=11,00m, (Face legatura intre Strada Stadionului si Strada Firizei)

            Podul pe grinzi proiectat va avea latimea partii carosabile de 4,00m si este pozitionat perpendicular pe axul de curgere al vaii Sarata. Podul a fost dimensionat astfel incat sa asigure preluarea unui debit de calcul de Q1%=116,00 mc/s, cota corespunzatoare a acestuia fiind 186,46 mdMN generand o inaltime de libera trecere de 2,81m.

            Lungimea acestuia va fi de 12,87 m, avand suprastructura alcatuita din grinzi prefabricate cu lungimea L=12,00 si inaltimea de 0.72m. Pe partea stanga se va realiza un trotuar cu latimea  de 1.30m .

Infrastructura podetului este alcatuita din doua culei din beton monolit avand elevatiile din beton clasa C25/30 asezate pe o fundatie directa alcatuita din beton clasa C20/25.

Calea pe podet va avea o structura alcatuita din:

beton asfaltic BAP16 – 2 straturi x 5cm

strat de protectie a hidroizolatiei din BA8 – 3cm

strat de hidroizolatie – 1cm

placa de suprabetonare C35/45 -15-28cm

            In profil transversal panta va fi de 2,5% (panta unica) ,iar in profil longitudinal panta pe podet va fi de 1,00%.

            Racordarea culeilor cu terasamentele se face cu aripi din beton monolit C25/30 asezate pe fundatii directe din beton simplu clasa C20/25. Lungimea aripilor din amonte va fi de 5,90m pe malul drept si de 4,80m pe malul stang. Lungimea aripilor din aval va fi de 7,50m pe malul drept si de 6.70 pe malul stang.

In zona podetului, intre extremitatile aripilor, se va realiza un pereu din beton C25/30 in grosime de 20cm pe un pat de balast de 15cm, prevazut la ambele capete cu pinteni din beton C25/30.

3. Pod pe grinzi  L=30,00m, Drum Comunal DC 18A km 0+688,40

            Podul pe grinzi proiectat va avea latimea partii carosabile de 5,00m si este pozitionat perpendicular pe axul de curgere al raului Somes. Podul a fost dimensionat astfel incat sa asigure preluarea unui debit de calcul de Q1%=2460,00 mc/s, cota corespunzatoare a acestuia fiind 184,82 mdMN.

            Lungimea acestuia va fi de 182,31 m, impartita pe 6 deschideri cu lungimea de 30m, avand suprastructura alcatuita din grinzi prefabricate cu lungimea L=30,00 si inaltimea de 1,05m. Pe partea stanga se va realiza un trotuar cu latimea de 1,00m.

Infrastructura podetului este alcatuita din doua culei si cinci pile din beton armat avand elevatiile din beton clasa C30/37 . Culeele se vor realiza pe blocuri din beton C25/30, pilele se vor realiza pe blocuri din beton C35/45. Pentru  pilele  si culeele podului se va realiza o solutie de fundare indirecta  realizata prin elemente fisate (piloti flotanti Ø1080mm, L=12,00m)

Calea pe podet va avea o structura alcatuita din:

beton asfaltic BAP16 – 2 straturi x 5cm

strat de protectie a hidroizolatiei din BA8 – 3cm

strat de hidroizolatie – 1cm

placa de suprabetonare C35/45 -15-22cm

            In profil transversal panta va fi de 2,5%  ,iar in profil longitudinal panta pe podet va fi de 1,00%.

            Racordarea culeilor cu terasamentele se face cu sferturi de con din beton C25/30 asezate pe fundatii directe din beton simplu clasa C20/25.

Datorita conformatiei reliefului in zona pe unde trece drumul comunal DC18A si strada Principala din localitatea Rona, este nevoie de o serie de lucrari de consolidare a drumului. Aceste consolidari vor mari perioada de exploatare a drumului si tot odata siguranta in acele zone

 Durata  de realizare a investiei este de 48 luni.

Indicatori financiari conform devizului general:

 Valoare fara TVATVAValoare inclusiv TVA
TOTAL GENERAL74.425.154,76 lei14.012.493,23 lei88.437.647,99 lei
din care: C + M (1.2 + 1.3 +1.4 + 2 + 4.1 + 4.2 + 5.1.1)61.380.943,53 lei11.662.379,27 lei73.043.322,81 lei