Modernizare si extindere Gradinita cu program prelungit „Prichindel” – cod SMIS 123519

Unitatea administrativ teritorială, ORASUL JIBOU, cu sediul social în Oraș Jibou, România, Str. PTA 1 DECEMBRIE 1918 nr. 4, judetul Sălaj, cod postal 455200, a derulat începând cu data de 07.06.2019, proiectul <<Modernizare și extindere Gradiniță cu program prelungit „Prichindel” Jibou>>, cod SMIS 123519, finantat prin : REGIO-Programului Operational Regional 2014-2020 (POR 2014-2020), Axa prioritară 10 -Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 Investițiile în educație, și formare, inclusiv în formare profesională, pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectivul Specific 10.1 Creșterea gradului de participare la nivelul educaţiei timpurii şi învăţământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului, în baza Contractului de finanțare incheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administrației  și Organismul Intermediar Agenția de Dezvoltare Regionala Nord-Vest.

Valoarea totală a proiectului a fost de 7.617.926,92 lei. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 6.290.112,05 lei, din care 5.455.709,44 lei contribuţie FEDR şi 834.402,61 lei contribuţie naţională.

Locul de implementare al proiectului: Regiunea de dezvoltare : NORD-VEST, Județ : Sălaj, Localitate de implementare proiect : Jibou , Adresă : Strada Wesselenyi Miklos nr. 9, cod postal 455200

Data de finalizare a proiectului: 30.09.2023

Obiectivul general al proiectuluia fost îmbunătățirea infrastructurii educaționale din Orașul Jibou, respectiv a Gradinitiei cu program prelungit „Prichindel, prin care se va asigura creșterea gradului de participare la educația timpurie, în special a copiilor care prezintă un risc crescut de abandon școlar. Cresterea gradului de participare a grupei de vârsta este data de unitatea educațională, care a fost modernizată și extinsă, motiv pentru care unitatea educațională este mai atractivă din punctul de vedere al înscrierii la procesul educațional, ceea ce va asigură un număr mai ridicat al elevilor din învamantul prescolar (3-5 ani). Standardul ridicat al clădirii în ceea ce priveste funcționalitatea și inovația clădirii va asigura standarde ridicate atât a conținutului și desfășurarii procesului educațional , cât și accesulul copiilor într-un număr mai mare la serviciile educaționale ale grădiniției.

Obiective specifice ale proiectului au fost:  

a) dezvoltarea infrastructurii la scară mică

b) crearea de locuri de muncă

c) creșterea numărului de preșcolari care frecventează învățământul timpuriu

d) reducerea gradului de sărăcie și a riscului de excluziune socială

e) reducerea emisiilor de CO2

Obiectivele specifice au fost atinse prin:

1. Dezvoltarea infrastructură la scara mică. Acest obiectiv a fost atins în urma implementarii proiectului, prin efectuarea lucrărilor de

modernizarea și extindere asupra clădirii în care funcționează Gradinita cu program prelungit „Prichindel”. Dezvoltarea s-a realizat si prin achiziția de echipamente cu montaj și dotari care au adus clădirea gradiniței la cele mai inalte standarde de functionare si desfasurare a procesului educational.

2. Reducerea gradului de saracie si a riscului de exluziune sociala. Acest obiectiv prespune ca beneficiarii directi ai investitiei , copii din invatamantul prescolar din Orasul Jibou, care vor urma cursurile Gradinitiei „Prichindel”, vor accede si la categoriile de invatamant urmatoare, ceea ce le va asigura dupa absolvirea invatamantului liceal, sau universitar sau chiar post universitar, locuri de munca bine platite. Acest obiect al proiectului are un efect multiplicator, care se manifesta in toate domeniile cu care fostii prescolari vor avea tangente. Prin veniturile ridicate, se va asigura un nivel de trai, atat pentru fostii elevi de gradinita, deveniti adulti, cat si pentru economia unde acestia unde isi vor cheltui veniturile. Excluziunea sociala este considerabil redusa, deoarece numeroase studii au demonstrat ca copii care participa inca de mici in medii unde pot sa interactioneze cu alti copii, au abilitati de comunicare mult ridicate fata de copiii care invata acasa sau sunt izolati. Aceste abilitati sociale, dobandite la varste foarte fragede, se poate afirma ca asigura incluziunea sociala a fostilor elevi ai gradinitei.

3. Creșterea gradului de participare la educatia timpurie si a invatamantului obligatoriu cu 3 persoane apartinand categoriilor

Defavorizate.

4. Mentinerea locurilor de munca existente.

5. Menținerea numărului de grupe de 7.

6. Extinderea Gradinitei cu program prelungit „Prichindel” cu corpul C3.

7. Reducerea emisiilor de CO2 cu 53,05 t CO2 / an.

Rezultate obținute:

1. Rezultat obținut : Numărul total de participanți la procesul educațional în unitatea de infrastructură subiect al proiectului:172 preșcolari, dintre care fete: 83,băieți: 89, persoane cu dizabilități: 0, persoane apartinând categoriilor dezavantajate: 3.

2. Rezultat obținut : Categoria infrastructurii subiect al proiectului : preșcolar, 1 infrastructură preșcolară modernizată și extinsă.

Impactul proiectului la nivel local

Realizarea acestui proiect a dus la îmbunătățirea calității infrastructurii educationale în Orașul Jibou, pentru  asigurarea unui proces educațional la standarde europene.